Mine kompetencer matcher dine behov
Min baggrund for din succes er 15 års erfaring som Digital Marketing Manager, Sales Manager og CEO.
Keywords: Dialog, din unikke historie, kvalitet i din markedsføring, fokus på resultater.
KOM GODT I GANG
Trafik, CTR, SEO score, og andre KPI’er
…det er groft sagt, hvad mange marketingbureauer udelukkende fokuserer på.
Disse elementer er ganske rigtigt en uundværlig del af succesfuld markedsføring, men det er ikke der, rejsen starter.
Det vigtigste er et solidt strategisk fundament!
Skil dig ud fra mængden
Find omdrejningspunktet for din markedsføring.
Hvad er din UNIKKE historie?
Hvad er målet med din forretning?
Derefter går vi til strategien:
Hvordan når jeg målet?
Først når det er på plads, når vi til de forskellige KPI’s, altså målbare elementer som f.eks. ”Likes” på Facebook eller hvor mange, der åbner dit nyhedsbrev.
Digital marketing er mange ting –
jeg kan hjælpe dig med det hele
Brand Design & Strategi
Et af de første skridt mod at lykkes med din markedsføring er grundighed i branding- og strategifasen.
Hvad skal kommunikeres, til hvem, og hvorfor?
Læs Mere
Designelementer som et fancy logo og et smart slogan er en vigtig del af din virksomheds brand og identitet; men forbrugernes behov og konkurrencemæssige forhold inden for din industri er mindst lige så vigtige.
Brand strategi handler om at fastsætte mål for virksomhedens identitet. Hvad gør din virksomhed til noget særligt? Hvem er din målgruppe og dine konkurrenter?
Når du har besluttet, hvordan du vil opfattes som virksomhed, kan arbejdet hen imod målet begynde.
Brug disse 3 punkter som udgangspunkt for din brand strategi:
Find og fremhæv dine kerneværdier
Undersøgelser viser, at over 70% af alle forbrugere køber fra virksomheder med kerneværdier, de kan identificere sig selv med. Dine kerneværdier er derfor ekstremt vigtige for at tiltrække de forbrugere, du ønsker at få fat i. Hvad skal dit brand repræsentere? Er du den lokale fodboldklub med ”plads til alle”? – så er ”plads til alle” din kerneværdi. Eller er du den lokale murer, der ”leverer det gode håndværk”? – så er det ”leverer det gode håndværk”, der er din kerneværdi.
Vær ærlig
Følg ordsproget ”med ærlighed kommer man længst”. Det har aldrig været nemmere at finde og afgive information omkring virksomheder, herunder f.eks. anmeldelser af virksomheden. Sørg for, at din virksomhed, og det den står for, er transparent og nemt at gennemskue for potentielle kunder.
Hold øje med konkurrenterne
Du skal naturligvis ikke være en kopi af din konkurrent, men det er klogt at observere markedet og reagere på heldige og uheldige handlinger. Et godt eksempel er Nykredit, der var hurtige til at offentliggøre, at de ikke hævede bidragssatserne, efter at konkurrenten Realkredit Danmark endte i voldsomme problemer, fordi de hævede bidragssatserne og samtidig udbetalte milliarder i udbytte.
Lær af dine konkurrenters succes og lær endnu mere af deres fejltagelser.
Social Media Marketing
“People want to do business with you because you help them get what they want. They don’t do business with you to help you get what you want.” – Don Crowther (@don_crowther)
Læs Mere
Hvad er Social Media Marketing?
Social media marketing handler som alt andet markedsføring om at kommunikere med dine nuværende og potentielle kunder.
De mest populære sociale medier er Facebook, Instagram og Twitter. De tilbyder hver især en unik platform til promovering af dit budskab, uanset om det handler om produkter eller udbredelse af kendskab til din virksomhed.
At anvende de sociale medier som aktiv
markedsføring handler om at møde dine kunder et sted, hvor de kan interagere socialt med hinanden og din virksomhed.
Det skaber et større tilhørsforhold til din virksomhed for eksisterende kunder og giver dem mulighed for at blåstemple dine kerneværdier eller produkter ved at ”like”, dele eller anmelde. Dette bidrager til at gøre
din virksomhed interessant for potentielle kunder.
Sociale medier er fordelagtig markedsføring for de fleste virksomheder, men det betyder ikke, at man skal være aktiv på alle medier eller bruge samme strategi på alle platforme.
Vær selektiv og målret dit budskab til den aktuelle platform.
Analyse og Sporing
Med introduktionen af værktøjer som Google Analytics, Google Tag Manager, Facebook Pixels og Linkedin Insight Tags har virksomheder adgang til en omfattende mængde data med stort potentiale omkring deres nuværende og potentielle kunder.
Læs Mere
For at få det optimale udbytte af disse data er det vigtigt at indsamle de rigtige data og anvende dem, så de skaber værdi for din virksomhed.
1. Stil de rigtige spørgsmål
Formulér klart, præcist og målbart, hvad du ønsker at få svar på.
2. Præciser din måling
Hvad skal der måles? Hvordan skal det måles?
Undgå variabler, der kan give modsatrettede resultater.
3. Indsamling af data
Med dine spørgsmål og målingsparametre klart defineret er det tid til at indsamle data.
Brug dine eksisterende ressourcer først. Måske har du databaser, der indeholder alle eller dele af de data, du har brug for.
4. Analysér dine data korrekt
Det er altafgørende at være skarp på analysen. En forkert analyse kan resultere i både forkert konklusion og strategi. Søg evt. professionel hjælp, hvis ikke du føler at du er helt skarp her.
5. Vær opmærksom på dine konklusioner
Hvis punkt 1 – 4 er udført korrekt, bør du være godt rustet til punkt 5. Det sker, at man får formuleret nogle strategier og handlingsplaner, der ikke giver mening i forhold til de resultater, man har fået.
Besvarer dine konklusioner dine indledende spørgsmål? Hvis ikke, er der måske et punkt, du skal kigge på igen.
Kontakt mig – så guider jeg dig sikkert gennem analysen, så du får de korrekte resultater.
SEO
SEO – Search Engine Optimization er et udtryk der bruges, om det arbejde man laver for at opnå gode placeringer i søgeresultaterne hos blandt andet Google.
Læs Mere
En given søgemaskine, f.eks Google, viser søgeresultater ud fra to hovedkriterier:
– Sponsorerede resultater (betalte annoncer)
– Organiske resultater (de resultater, der matcher søgningen bedst ud fra algoritmer)
Derudover fordeles resultaterne i undersektioner som billeder, video, artikler, shopping etc.
SEO er det arbejde man laver for at komme til tops i de Organiske resultater.
SEO opdeles i to kategorier:
– On-page SEO – optimering der foregår på din hjemmeside, f.eks. søgeord, indhold, tekster, billeder og video.
– Off-page SEO – optimering der foregår uden for din hjemmeside, f.eks. Linkbuílding, m.m.
Eksistensgrundlaget for søgemaskiner som f.eks. Google er at finde de rigtige resultater til brugerne. Jo bedre du er til at fortælle Google, hvad der findes på din hjemmeside, jo større er chancen for, at Google leder de personer hen til dig, som du ønsker at nå ud til.
MEN ENDNU VIGTIGERE
Det er altafgørende, at indholdet på din hjemmeside har værdi for besøgende. Ellers smutter de hurtigt igen og efterlader et spor på Google om, at din hjemmeside er uinteressant, optimer i mod dine besøgende først!
Hvorfor bruge tid på SEO?
Om SEO er et af de kriterier, du skal lægge vægt på i din markedsføring, afhænger af din type af forretning. Har du et bredt sortiment med hurtig udskiftning, kan det måske ikke betale sig at ofre tid på SEO. Består dit sortiment af standardprodukter, som er de samme år efter år, giver det god mening med SEO, fordi du kan skabe topplaceringer der konvertere til salg, med en relativt lille investering.
I sidste ende handler det om at lægge en samlet strategi for din markedsføring og delstrategier for de kanaler, der passer til lige nøjagtig din forretning.
Jeg har massiv erfaring med SEO. Kontakt mig – så finder vi i fællesskab ud af potentialet i en hjemmeside for din virksomhed.
Content
‘Content isn’t ‘stuff we write to rank higher’ or ‘infographics’ or ‘long-form articles.’
Content is anything that communicates a message to the audience. Anything.
— Ian Lurie, CEO, Portent, Inc.
Læs Mere
Ovenstående citat er et godt og sandt udsagn, der desværre ofte overses i forbindelse med SEO, SoMe og Google Ads.
Mange fokuserer så meget på optimal levering til de forskellige medier som Google og Facebook, at de glemmer alt om budskab og modtagergruppe.
Indhold, uanset om det er tekst, billeder, infographics eller video, skal altid være drevet af et ønske om at formidle information til nogen, som det skaber værdi
for. I modsat fald er det spild af både din og
modtagerens tid med det resultat, at målgruppen springer let og elegant over dit indlæg, næste gang du publicerer noget.
Fokusér på indhold og disse 3 punkter:
• Hvem er din målgruppe?
• Hvad vil du fortælle dem?
• Hvorfor skal de lytte til dig?
Webshop
Jeg har arbejdet med webshops i over 14 år i systemer som Woocommerce, Oscommerce og Prestashop og kan hjælpe dig med det meste.
Når vi skal konstruere din webshop, betragter vi den som enhver anden butik.
Læs Mere
Din webshop skal indrettes, som du ville indrette din fysiske butik, men i stedet for reoler og vareopstilling er det menuer og links på din online shop, der skal guide besøgende rundt. I stedet for en dygtig sælger i din fysiske butik skal du friste med nogle sælgende tekster om dine produkter. Og i stedet for en fysisk udstilling af varen, skal varen præsenteres via lækre billeder, som giver besøgende den rigtige fornemmelse af kvalitet og design.
Hvis din butik ikke er indbydende, nem at finde rundt i og præsenterer varerne godt, så smutter kunderne hurtigt igen – og desværre langt hurtigere end i en fysisk butik.
Design
Sammen finder vi det rigtige design. Hvad vil du signalere, hvem er din målgruppe, og hvad gør din butik til noget særligt?
Produktimport og -eksport
Qua min erfaring med import og eksport hjælper jeg dig med at importere den produktinformation, du modtager fra dine leverandører som XML eller CSV filer. Det kan være beskrivelser, billeder, varenumre osv., der kan importeres direkte i din webshop.
Opdatering og sikkerhed
Løbende opdatering af din webshop er yderst vigtig for at opretholde sikkerheden, så du undgår uønsket adgang til data omkring dig og dine kunder.
Hvorfor vælge mig til at hjælpe dig med din webshop?
Baseret på min brede erfaring kan jeg hjælpe dig med stort set alle faser inden for webshops, uanset om det handler om opsætning/udvikling af webshop, opdatering, design, produktkørsler eller produktsparring.
Vi har et tæt samarbejde hele vejen med fokus på lige nøjagtig din forretning og det, der gør den unik.
Webdesign
Webdesign er design af digitale produkter, herunder websites, webshops, apps samt indhold på de sociale medier, kort sagt al tilstedeværelse af dig og din virksomhed online.
Læs Mere
Webdesign handler om at skabe det perfekte digitale håndtryk med brugervenlighed, struktur og overordnet brugeroplevelse som omdrejningspunkt.
Det er en yderst vigtig del af din online tilstedeværelse og en stor del af din samlede kommunikation til omverdenen uanset om du har et omfattende website, et simpel one page website eller blot nogle sider på de sociale medier.
Er du helt skarp på, hvad du signalerer?
Hvorfor samarbejde med mig omkring din digitale platform?
Et godt webdesign kræver den rigtige blanding af funktionalitet, grafisk præsentation og kommunikation af dit budskab.
Det er derfor vigtigt, at man har forståelse af forretningen forud for alle overvejelser omkring design.
Min baggrund i forretningsudvikling, ledelse og strategi gør, at jeg er med dig i hele processen – fra strategiske overvejelser til implementering af design på et operationelt niveau.
Med dette og min solide erfaring i design af hjemmesider, webshops og indhold til sociale medier er du i trygge hænder.
Email Marketing
Email marketing en af de vigtigste kanaler i din markedsføring, fordi brugerne allerede har vist interesse for dit produkt eller måske endda handlet hos dig. Det er langt nemmere at få brugere til at handle hos dig anden, tredje eller fjerde gang.
Læs Mere
De fleste kunders købsadfærd kan overordnet inddeles i tre kategorier:
- Overvejelseskøb
- Vanekøb
- Impulskøb
Overvejelseskøb er typisk produkter i den pristunge ende og derfor noget, man har undersøgt grundigt, før man trykker på knappen.
Har man et NATURLIGT flow af emails til sine kunder (f.eks. nyhedsbreve, tilbud etc.), vil man konstant være “Top-Of-Mind”, hvilket er ideelt, da hovedparten af kunder vælger en forhandler, de genkender.
Vanekøb er køb, der foretages regelmæssigt som f.eks. proteinpulver i en online fitness shop.
Ved hjælp af et automatiseret email flow (også kaldet ”marketing automation”), sender man med faste intervaller et godt tilbud på netop proteinpulver til kunder, der tidligere har købt produktet. Der er dermed gode chancer for at ramme kunden på et tidspunkt, hvor det er tid til at genbestille samt at komme konkurrenterne i forkøbet.
Impulskøb er de køb, hvor man ser noget og i øjeblikket fanges af en trang til at købe det. Det kunne være en pakke tyggegummi ved kassen i Netto, eller den trøje man får øje på i gågaden.
Nøgleelementerne i disse salg er: det rigtige sted på det rigtige tidspunkt.
Om din forretning og dine produkter falder ind under alle 3 købstyper og egner sig til alle typer email markedsføring er langt fra sikkert.
Det er vigtigt at sende de rigtige mails til dine kunder, men endnu vigtigere ikke at sende de forkerte.
Første skridt er altså at finde ud af, hvilken email markedsføring der passer til din forretning.
Din succes afhænger i høj grad af, om det gribes rigtigt an, specielt fordi kunderne drukner i emails og bliver mere og mere kritiske over for email marketing.
Kontakt mig – så finder vi sammen den rigtige løsning til dig og din forretning.